Ik denk echter dat de consument zeker in deze bijzondere tijd door Corona juist wil verbinden en wil socializen. De diverse lockdowns hebben ervoor gezorgd dat mensen op elkaar aangewezen zijn, minder sociale contacten hebben en uitjes, verjaardagen en afspraken met vrienden zijn beperkt.
De behoefte is er echter wel. Hoe fijn vind jij het om met iemand te praten die dezelfde interesses heeft? Jou begrijpt en denkt ja dat wil/heb ik ook! Heerlijk toch? Zo werkt dat ook in een community. Zie het als je gezellige huiskamer, waar je over een bepaald onderwerp kunt praten, vragen kunt stellen maar ook nieuwe informatie ontvangt. Laagdrempelig en toch informatief. In Amerika is dit echt booming, Nederland blijft hierin nog wat achter. Maar als ondernemer met bv. Een nieuw uit te geven boek, te lanceren online leeromgeving of ander mooi product wil je toch de connectie maken met je klant? Weten wat hij/zij ervan vindt, wat ze missen, ervaringen delen etc. Ervaring leert dat een bestaande klant nou eenmaal makkelijker een tweede aankoop doet dus wil je de klant aan je binden, zorgen dat deze bij je blijft en fan van je wordt en jij van de klant!
Ik denk echt dat dit de toekomst is en wil ondernemers hier graag bij helpen. Voor één van mijn opdrachtgevers maak ik op dit moment al een community plan, waarin we een strategisch plan maken voor zijn community. Geweldig toch? Ik hoop dat ik nog meer ondernemers hier mee mag helpen. Mocht jij nu denken, goh dit is echt iets voor mij? Schroom dan niet, bel, app, sms, mail me en wie weet help ik jou binnenkort met een dijk van een community!
Spreek ik je snel?


Recente reacties